Hoe CPM voor marktgrootte te schatten

CPM, dat staat voor 'cost per mille' of 'cost per thousand', is een term die wordt gebruikt in advertenties en marketing om de effectiviteit te berekenen van het geld besteed aan advertentie-inspanningen. CPM is een meting die van toepassing is op vrijwel alle advertentiemethoden, waaronder radio-, televisie-, kranten-, tijdschrift- en online advertenties. Hoewel het niet de enige methode is om de effectiviteit van een reclamecampagne te meten of te projecteren, is het wel een marketingproduct dat professionals vaak gebruiken. Het berekenen van de CPM van een bepaalde advertentiecampagne vereist een eenvoudige wiskundige berekening.

1.

Verkrijg een schatting voor de kosten van het runnen van uw advertentie. Verschillende websites, zoals Gaebler.com, bieden gemiddelde kosten voor bepaalde soorten advertenties door de staat. Veel locaties, zoals kranten en tijdschriften, maken hun advertentietarieven openlijk beschikbaar. De advertentiekosten op een bepaald netwerk of station in uitzendmedia variëren op basis van het programma.

2.

Verkrijg een schatting voor het aantal mensen dat uw advertentie te zien krijgt. De meeste advertentielocaties geven cijfers over de marktomvang, geven schattingen van het aantal mensen dat een bepaalde tijdschriftuitgave leest of luisteren naar een bepaald radioprogramma op een bepaalde dag. Om er zeker van te zijn dat deze aantallen niet worden opgeblazen, controleert u ze door de informatie te raadplegen die is verstrekt door het US Census Bureau. Als een Rhode Island-radiostation bijvoorbeeld beweert dat uw advertentie door 1 miljoen mensen wordt gehoord, is dat aantal waarschijnlijk opgeblazen omdat het dicht bij de totale gemelde populatie Rhode Island van het Census Bureau ligt en niet iedereen naar de radio luistert.

3.

Deel de totale kosten voor het weergeven van de advertentie door het totale aantal mensen in uw doelgroep. Vermenigvuldig het quotiënt met 1.000. Dit laatste cijfer is een schatting voor de hoeveelheid geld die het kost om 1.000 mensen te bereiken via de advertentie. Als u bijvoorbeeld $ 20.000 betaalt voor een advertentie waarvan u verwacht dat deze 1.000.000 mensen bereikt, is de CPM: ($ 20.000 / 1.000.000) * 1.000 = $ 20.

Dingen nodig

  • Advertentiekostenraming
  • Advertentie marktschatting

Populaire Berichten